środa, 6 marca 2013

Z mojego listu do Jacka…(3)

dzięki za inf., a jeszcze bardziej za dobre słowo o moim tekście. Te wątki w różnych tekstach podjąłem, natomiast szerzej, choć nie zawsze wprost, rozwijam jakoś w książce. Tyle, że książka od lat leży rozgrzebana i efektu nie widać. Z tych ‘trzech tenorów’ ideowo najbliżej mi do Poppera i jego krytycznego racjonalizmu. Przede wszystkim jednak, ze względu na wiązanie filozofii i socjologii, staram się wykorzystać Znanieckiego. Ale Habermasa idea działania komunikacyjnego jest w tym moim pomyśle również niezbędna. W pierwotnym zamyśle owi trzej autorzy mieli u mnie wystąpić równolegle. Tylko że to moje pisanie jest jak budowanie zamku na morskim brzegu, co chwila fale i deptanie przez plażowiczów. A jeszcze do tego pamięć o przygodach złej baletnicy… Może uda mi się chociaż trochę Znanieckiego wyzyskać, ze wsparciem tych dwóch pozostałych.

Tymczasem podsyłam Ci jeszcze jeden link, do tekstu wcześniejszego; owszem, tam pewnie są jakieś myślowe powtórzenia i inne ułomności: Wojciech Zieliński, Nauka i sceptycyzm a działanie komunikacyjne na uniwersytecie, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym”, t. 8, Problemy etyczne środowiska akademickiego, 2005, nr 2, s. 67-76 (http://www.annalesonline.uni.lodz.pl/archiwum/2005/2005_02_zielinski_67_76.pdf).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz